Skip Navigation Links
13 Aug 2023  (367 Views) 
[x]
Presidential Elec 2023


Short speech in 4 languages

My name is Tan Kin Lian. I am standing for election as President of Singapore. I want to give the people of Singapore a chance to vote for a president who is truly independent of the ruling government.
If I am elected, I will carry out my duties, as set out in the constitution, diligently, honestly and to the best of my ability. These duties are to safeguard the reserves and uphold the integrity of the public service.
I will also use the office of the president to influence government policies to give a better life for the people – bring down the cost of living, make housing affordable and provide secure and well-paying jobs.
I ask for your support, so that I can do my best for the people.

我是陈钦亮。 我出来竞选新加坡总统。 我想让新加坡人民有机会投票选出一位真正独立于执政政府的总统。
如果我当选,我将按照宪法规定,勤勉、诚实、尽最大努力履行职责。 这些职责是保护储备金并维护公共服务的诚信。
我还将利用总统办公室影响政府政策,为人民提供更好的生活——降低生活成本,使住屋负担得起,并提供有保障和高薪的工作。
希望大家支持我,让我能够为人民尽一份力。

Nama saya Tan Kin Lian. Saya bertanding untuk pemilihan sebagai Presiden Singapura. Saya mahu memberi peluang kepada rakyat Singapura untuk mengundi presiden yang benar-benar bebas daripada kerajaan yang memerintah.
Jika saya dipilih, saya akan menjalankan tugas saya, seperti yang ditetapkan dalam perlembagaan, dengan bersungguh-sungguh, jujur dan sebaik mungkin. Tugas-tugas ini adalah untuk menjaga rizab dan menegakkan integriti perkhidmatan awam.
Saya juga akan menggunakan jawatan presiden untuk mempengaruhi dasar kerajaan untuk memberikan kehidupan yang lebih baik kepada rakyat - mengurangkan kos sara hidup, menjadikan rumah mampu milik dan menyediakan pekerjaan yang selamat dan bergaji tinggi.
Saya mohon sokongan anda agar saya dapat melakukan yang terbaik untuk rakyat.

எனது பெயர் டான் கின் லியான்.

மக்களுக்கு என்னால் முடிந்ததை செய்வதற்கு  உங்கள் ஆதரவை கேட்கிறேன்.

Eṉatu peyar ṭāṉ kiṉ liyāṉ. Makkaḷukku eṉṉāl muṭintatai ceyvataṟku uṅkaḷ ātaravai kēṭkiṟēṉ

 


Add Comment


Add a comment

Email
Comment


QR Code